суботу, 21 січня 2017 р.

Цінність і неповторність людського життя. Пізнай себе. Практична робота: «Хто я?», «Який я?», «Чого я хочу?»

Тема: Цінність і неповторність людського життя. Пізнай себе. Практична робота: «Хто я? Який я? Чого я хочу?». 4 клас.
Мета: Формувати уявлення про те, що кожна дитина— неповторна й оригінаньна особистість. Розвивати в кожного учня вміння бачити в собі особистість. Виховувати дбайливе < чпавлення до власного життя.
І. Ктап орієнтації
1. Фронтальне опитування.
Назвіть трьох найстрашніших ворогів здоров'я.
Чому діти починають палити?
Щ|о треба робити, щоб не потрапити в залежність від паління, алкоголю і наркотиків?
2.Тест «Визнач якості людини, які...
1                           в.—наближають її до шкідливих звичок;
2                            в.—віддаляють її від шкідливих звичок.
Розсудливість, слабка воля, неорганізованість,працелюбність, жага до насолод, схильність до наслідування, самовпевненість, обережність, заздрощі, жадібність,дратівливість,сила волі, стриманість.
3. Колективна робота. Складання асоціативного куща «Здоровий спосіб життя».

II. Етап визначення мети
- Читання й обговорення епіграфу до уроку:
 «Пам'ятай, життя — це подарунок; і той, хто його не цінує, на цей подарунок не заслуговує».(Леонардо да Вінчі)
 ПІ. Етап проектування
1. Повідом­лення вчителя
2. Робота з підручником
3. Пізнай себе
4. Комплекс вправ
5. Робота в зошиті
6. Психологіч­ний практикум
7. Тест
8. Оцінки
9. Підсумок
Д/з

IV. Етап організації виконання плану діяльності
1. Слово вчителя.
- На світі немає нічого більш цінного, ніж життя і здоров'я. І треба жити так, щоб не завдавати страждань рідним і близьким .Треба завжди піклуватися про себе, адже коли людина здорова вона може здолати всі труднощі життя.
2.             Робота з підручником.
а)     Читання й обговорення статті «Цінність і неповторність людського життя»;
б)     Виконання тесту «Пізнай себе». Обговорення результатів тестування.
3.             Виконання комплексу вправ №4 (с. 74-77 підручника).
4.              Робота в зошиті.

а)     Тест «Який ти?»(с.25).
-             Усі люди різні й неповторні. Але що можуть означати ці слова? Спробуємо відповісти на це запитання. Виберіть і розфарбуйте геометричну фігуру, яка подобається вам найбільше. Прочитайте ключ до тесту на с.64.
б)      Визначення, що ж необхідно людині для її самовдосконалення (с.29).
-              Назвіть ті види діяльності, які заважають людині в її саморозвитку, а також ті, що допомагають їй.
5.             Психологічний практикум.
Візьміть набір кольорових олівців і намалюйте себе тричі. У першому автопортреті зобразіть себе таким, яким уявляєте самі. У другому—таким, яким бачать вас оточуючі. А в третьому-таким, яким би ви хотіли бути насправді.
Зверніть увагу на кольори олівців, які ви використали. Психологи стверджують, що:
синній колір указує на брак дружніх стосунків;
 зелений - на потребу в самоствердженні;
 червоний- говорить про бажання досягати успіху;
 жовтий колір використовують оптимісти або люди, які прагнуть життєвих змін.
Комусь із вас можуть не сподобатись результати тестування і психологічного практикуму. Але не треба розчаровуватись.
М.Фрунзе говорив: «Життя—це нескінченне вдосконалення. Вважати себе довершеним—означає вбити себе».
6. Тест «Моя увага».
- Цей тест дозволить визначити, з якої причини ви час від часу потрапляєте до неприємних ситуацій. Відповісти на кожне запитання «так» чи «ні».
1)              Чи можете ви згадати в деталях фільм, який дивилися кілька днів тому?
2)             Чи вмієте ви робити якусь справу й одночасно слухати те, що говорять оточуючі?
3)             Чи перевіряєте ви здачу, не відходячи від каси?
4)             Чи швидко ви знаходите в кімнаті необхідну річ?
5)             Чи дивитесь на всі боки, коли переходите вулицю?
6)             Ви легко прокидаєтеся і швидко отямлюєтеся після сну?
7)             Ви можете самостійно, без сторонньої допомоги знайти потрібний вам будинок у незнайомому місті?
8)              Чи можете ви швидко назвати дату народження ваших батьків?
9)             Чи розігрують вас друзі?
10)            Чи часто ви програєте через свою неуважність?
11)            Чи дратуєтеся ви, коли вас відривають від читання книги, перегляду телевізора?
12)            Ви знаходите на вулиці гроші?
13)              Чи здригаєтеся ви, коли вас зненацька окликають на вулиці?
14)            Чи переплутували ви людей, прийнявши одну людину за іншу?
15)              Чи можете ви, захопившись у транспорті бесідою з другом, пропустити потрібну зупинку?
Ключ до тесту:
Зарахуйте собі по 1 балу, якщо ви відповіли «так» на 1,4, 5, 6,7,8,11,12 запитання, і «ні» - на 2,3,9,10,13,14,15 запитання.
Результати:
До 4 балів — ви неуважна людина.
5-10 балів — вашої спостережливості вистачає тільки на те, щоб не забувати найважливіше для вас. А якщо справа вам здається не дуже важливою, ви цілком можете про неї забути.
Більше 10 балів—ви зібрана людина.
1.          Підсумок уроку.
- На завершення уроку хочу навести слова великого німецького поета Й.Гете: «Як можна пізнати себе? Тільки шляхом дії, але ніколи шляхом споглядання».
2.           Домашнє завдання.
Напишіть невеличке оповідання про те, як ви дбаєте про свій саморозвиток.

Вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров'я. Навчися казати «Ні!».
 (4 клас)
Тема: Вплив куріння, алкоголю та наркотиків на. здоров'я. Навчися казати «Ні». 4 клас.
Мета: закріпити знання учнів про те, що здоров'я найдорожчий скарб людини, засудити шкідливі звички. Формувати прагнення вести здоровий спосіб життя. Розвивати вміння аналізувати, робити висновки. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров 'я.
Обладнання: підручник «Основи здоров'я. 4 клас» Н.М.Бібік; посібник «Абетка здоров'я» О.Шахненко; робочий зошит «Основиздоров'я. 4 клас» Н.В.Дейтан; перфокарти; мікрофон; графопроектор.
І. Етап орієнтації
1. Перевірка домашнього завдання по темі «Особа і особистість» з використанням:
а)     стратегії «Круги Вена»
(Учні визначають спільні й відмінні риси особистості й особи)
б)    перфокарток (вибір правильної відповіді)
 1) Індивід - це окрема особа (так).
2)           Особистість - це людина, яка засвоїла досвід інших людей (так).
3)           Становлення особи триває все життя (ні).
4)             Самовдосконалення й саморозвиток триває все життя людини (так).
5)           Здоров'я дітей залежить від здоров'я батьків (так).
6)           Від батьків дітям не передаються хвороби (ні).
7)             Чи впливають умови суспільства на здоров'я окремої людини ? (так).
Взаємоперевірка (відповіді на графопроекторі)
2. Робота в групах. Складання грона.




II. Етап визначення мети
Сьогодні ми з вами будемо вчити про вплив шкідливих звичок на здоров'я та обговоримо способи застереження щодо них.
ІІІ. Етап проектування:

1. Мозкова атака
2. Кероване читання
3. Позначки
4. Мікрофон; подумай, обговори
5. Робота в зошитах
6. Міркування
7. Складання пам'ятки
8. Оцінки
9. Підсумок
Д/з

IV. Етап організації виконання плану діяльності
1.            Стратегія «Мозкова атака».
-             Які ви знаєте шкідливі звички, що шкодять здоров'ю?
2.            Робота над оповіданням В. І. Шевченка «Краплина отрути» (Абетка здоров'я, с. 132 ) за стратегією «Кероване читання».
-             Передбачення щодо змісту твору за заголовком.
Робота над І частиною
а)     Читання
Давно це було. Жили по сусідству друзі-нерозлийвода. Навчалися в одному класі, сиділи за однією партою, разом готували уроки, ганяли м'яча, купалися в річці. Росли сильними, спритними хлопцями. Влітку пасли корів, а коли підросли - працювали в колгоспі. І ось віддзвенів останній шкільний дзвінок, після веселого випускного вечора вони разом зустрічали ранок. Мріяли про майбутнє.
б)       Обговорення:
-             Що справдилося ?
в)    Передбачення:
-            Як на вашу думку, що трапиться далі ?
Робота над II частиною
а) Читання

Життя друзів склалося так, що їхні шляхи-дороги розійшлися. Іван залишився в селі, а Валерій поїхав до міста. З тих пір минуло багато років. Дитинство, юність, випускний вечір, зустріч зорі
- все то було давно. Сніг багатьох зим припорошив їхні скроні. І коли зустрілися, то ледве впізнали один одного.
Друзі міцно обнялися й знову, як і після випускного вечора, розмовляли до ранку; згадували дитинство, юність, розповідали про свої життєві шляхи.
Вже було намірилися розійтися, як їхню розмову порушив сусідський хлопчик:
-                   Діду, вчора наш змій...заплутався на вашій акації. Може дасте драбину, а я зніму його, - випалив він одним духом.
б)   Обговорення :
-          Які передбачення справдилися ?
в)   Передбачення:
-          Що буде далі ?
Робота над ІІІ частиною
а) Читання
Та гість, не чекаючи відповіді господаря, швидко заліз на и рево й скинув паперового змія. Стрибнув, обтрусив руки й тону сів.
Я бачу, ти добре лазиш по деревах, - заговорив господар. - А я брат, уже не те... - Він кинув недопалену цигарку, розтоптав  її і закашлявся. - Оця змія випила з мене все здоров'я. Правду кажуть, що одна краплина нікотину вбиває коня. Я ж курю понад с орок років. Якось підрахував, що викурив 80 - 100 тисяч цига рок. Це ж не одна краплина тієї отрути.
б) Обговорення.
в) Перед бачення.
Робота над IV частиною
а) Читання
То покинь, - здивувався гість. - Я теж колись палив. Років із тридцять п'ять мені тоді було. Пішов із старшокласниками в похід. Вони молоді. Не йдуть, а начебто біжать. А я відстаю. Не можу разом з ними йти, задихаюся, кашляю. От і покинув.
-             Я теж кілька разів пробував. Не курю тиждень, другий, а потім знову берусь за неї, прокляту. Вже дуже багато тієї отрути в мені. Не можу кинути. А здоров'я немає...
б) Обговорення :
-             Які передбачення справдилися ?
Висновок
-            Якого висновку можна дійти з розповіді «Краплина отрути»?
Фізхвилинка
3.            Опрацювання статті підручника «Вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров'я »
а)    Самостійне читання з використанням стратегії «Позначки» ("+" - знав; " - не знав )
б)     Обговорення
4.               Робота над статтею «Навчися казати «Ні !»
а)     Читання кращим учнем
Завдання
-              Що потрібно робити, щоб не потрапити у полон до шкідливих звичок ?
б)     Робота за стратегіями
-             Подумай, обговори в парах, обговори в групах.
-             Мікрофон
4.             Вибіркова робота (в зошитах, с. 27)
-               Позначте червоним кольором якості людини, що наближають її до шкідливих звичок, а зеленим - ті, які віддаляють.
5.            Міркування над твердженнями
Подумай, яке твердження правильне, а яке хибне. Свої відповіді обґрунтуйте.
а)                 Тисячі людей в Україні щороку передчасно помирають від хвороб, пов'язаних з курінням.
б)                 Ті, хто не курить, мають право дихати чистим повітрям.
в)                 Курець може кинути курити будь - коли. Для цього потрібні сила волі та бажання.
г)                  Під час пасивного куріння людина одержує більше отруйних речовин, які містяться в тютюновому димі, ніж сам курець.
6. Складання пам'ятки (колективна робота)
Моє здоров'я - найголовніше!
Я можу протистояти пропозиціям щодо куріння, вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин!
Шкідливі звички мені не потрібні!
І. Підсумок
Що нового дізналися на уроці?
Яким чином використаєте набуті знання в подальшому г. поему житті?
V ) Домашнє завдання (за вибором)
а) Підготуй розповідь, що потрібно робити, аби не потрапити в полон до шкідливих звичок.
б) Намалюй плакат «Курінню - ні!»

в) Обговори з батьками способи застереження вашої родини ниву тютюнового диму, вживання алкогольних напоїв.

Немає коментарів:

Дописати коментар