суботу, 21 січня 2017 р.

Чергування звуків [і] з [о], [е] в іменниках жіночого та чоловічого роду. (4 клас)

Тема: Чергування звуків [о], [е] з [і] в іменниках жіночо. -о та чоловічого роду. 4 клас.
Мета: Познайомити з чергуванням голосних звуків в іменниках жіночого і чоловічого роду, що в початковій фори І мають нульове закінчення. Розвивати мову, використовуючи правильні форми слів у зв'язкуізі зміною відмінків, розвивати спостережливість, уважність. Виховувати любов до мови
Перевірка домашнього завдання.
Зачитування іменників, в яких зі зміною форми словавідбувається зміна кінцевого приголосного основи (вправа 137)
II.             Етап визначення мети
Сьогодні ми продовжимо розглядати можливі чергування в корені іменників при їх відмінюванні. Дізнаємось, які голосні звуки можуть чергуватися. Це нам потрібно для того, щоб правильно говорити і грамотно писати.
III.             Етап проектування
1.Каліграфічна хвилинка
2. Новий матеріал
3. Правило
4. Вибіркова робота
5.Фізхвилинка
6. Творча робота
7. Робота в групах
8. Робота в парах
9. Самостійна робота
10. Оцінки
11. Підсумок
12. Д/з

IV. Етап організації виконання плану діяльності

1.           Каліграфічна хвилинка.
Чч Черга, черговий, чергування.
-            Визначте корінь у словах. Як ми можемо назвати ці слова?
2.            Спостереження за мовним матеріалом вправи 138.
-            Випишіть виділені слова парами.
-            Записані слова спільнокореневі чи це форми одного і того ж слова?
-            Чим різняться слова у кожній парі?
-            Зробіть висновок.
3.            Ознайомлення з правилом на с. 70.
4.            Вибіркова робота. Вправа 139.
-            Знайдіть і випишіть слова, в яких відбувається (або може відбуватися)
чергування звуків: 1) (і) з (е), (о); 2) (г), (к), (х) із (х), (ц), (с).
-            Знайдіть у тексті антоніми.
 Фізхвилинка
Творча робота за вправою 141.
-             З поданих слів складіть речення; вкажіть, які звуки чергуються в іменниках; запишіть за зразком.
-             Визначте за поданими моделями відмінок іменників жіночого роду, що в початковій формі мають нульове закінчення. Що допомогло вам це зробити?
6.            Робота в групах.
-           Доберіть по 1 слову жіночого і чоловічого роду з нульовим закінченням і провідміняйте їх.
-            Підкресліть чергування, якщо воно є.
7.            Робота в парах. Списування із завданням.
-            У якій формі вжито іменник у дужках?
-            У якому відмінку його треба вжити, щоб зв'язати з іншими
словами у словосполученні?
-            Поставте іменники у відповідну форму. Прослідкуйте, які зміни при цьому стануться з ними.
(Перевірка роботи)
8. Самостійна робота.
-            Поставте подані іменники в родовий відмінок. З одним із слів складіть речення.
1            варіант: кіт, гусінь, міль, юність.
2             варіант: повінь, поміч, річ, сіль.
(Перевірка роботи)
V.           Контрольно-оцішовальний етап
VI.            Заключний етап
1.            Підсумок уроку.
-             Що нового дізналися на уроці?
-             Які ж звуки можуть чергуватися в коренях слів?
2.            Домашнє завдання. Вправа 142.
 Поясніть поділ тексту на абзаци. Знайдіть вирази, вжиті в переносному значенні.
Підкресліть слова, в яких зі зміною форми слова відбулося чергування голосних у корені.


Немає коментарів:

Дописати коментар