Конспекти уроків природознавства

УРОК  39   0202   1а
Тема. Домашні улюбленці
Мета: ознайомити учнів з правилами догляду за котом і собакою; розвивати вміння спостерігати за тваринами, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відпо¬відальність за них і дбайливе ставлення до них.
                                                                          ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку
►► Робота над загадками
—           Попід ліжко у куточок
покотивсь м’який клубочок.
Та з’явились очки, ротик.         
Не клубочок це, а... (котик).
—           Собою не птиця, співати не співає,
А хто до хазяїна йде — знати дає. (Собака)
—           Чи є у ваших сім’ях домашні тварини? Які саме?
—           Як ви вважаєте, що означає вислів «Я люблю свою тваринку»?
—           Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як доглядати за котом та собакою.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.            Робота за підручником (с. 65-66)
—           Яких тварин ми називаємо домашніми улюбленцями?
—           Як доглядати за котом і собакою?
1)            Про котів.
—           Є багато порід котів. Найчастіше поряд із нами живе звичайний домашній кіт. Будь-який кіт потребує доброго ставлення. Якщо у тебе вдома є кіт, дбай про нього.
2)            Робота в парах.
—           Разом із сусідом по парті розгляньте фото на картці
—           Який кіт мешкає у вас удома?
—           Чим ви частуєте свого котика?
—           Де спить кошеня?
—           Як у сім’ї ставляться до кошеняти?
3)            Про собак.
—           Собаку справедливо вважають другом людини. Віддані людині не лише породисті, але й звичайні дворові собаки.
Доглядати за породистим собакою непросто. Його треба добре году¬вати, розчісувати, чистити, виводити на прогулянку. Якщо ви хочете завести собаку, поміркуйте, чи зможете з усім упоратися. Якщо ні, краще собаку не заводьте. Людина відповідає за здоров’я і життя чоти¬рилапого друга.
2.            Бесіда
—           Якщо у вас є кіт чи собака, розкажіть про зовнішній вигляд тва¬рини. Які в неї звички, поведінка?
—           Як ви гадаєте, звідки беруться бездомні собаки та коти?
—           Чи зустрічали ви котиків і собачок, в яких немає господарів? Де?
—           Де вони сплять? Що їдять?
—           Чому вони не мають ані житла, ані їжі?
- Як можна назвати людей, які викинули їх на вулицю? (Жорстокі, бездушні)
— Як ми зазвичай ставимося до таких тварин? (Жаліємо, боїмося, сердимося, інколи проганяємо)
-  Чому вони біжать за нами? 
-  Чим ми можемо їм допомогти?
Висновок. Чи хотіли б ви, щоб ваша улюблена тваринка коли-небудь стала бездомною? Що треба робити для того, щоб цього не сталося? (Перш ніж завести тваринку, слід твердо вирішити піклуватися про неї.)
3. Фізкультхвилинка
ІV.  Узагальнення й систематизація отриманих знань
1.            Виконання малюнка «Мої улюбленці»
- Виберіть домашню тваринку для малювання.
-  Які кольори доберете для малюнка?
Діти малюють свого домашнього улюбленця і складають про нього речення.
2.            Власні презентації дітей
- Як звуть тваринку?
-  Як ти за нею доглядаєш?
-  Що вона любить найбільше?
V.     Підсумок уроку
- З яких частин складається тіло собак і котів?
-  Як вони вигодовують маленьких кошенят і цуценят?
-  Які породи котів і собак ви знаєте?
-  Які вам подобаються найбільше?
-  Чим вони відрізняються?
-  Як звати ваших домашніх улюбленців?
-  Які в них характери?
-  Як їх доглядати?
-  Як ви гадаєте, де краще жити тварині: у квартирі чи на волі?
                                                                                                                                                                     
►► Гра «Уяви себе твариною»
    Учитель просить дітей уявити себе різними хатніми тваринами і на¬писати про себе невелику розповідь за планом.
1.            Яка у вас найулюбленіша їжа?
2.            Де ви любите спати?
3.            Що полюбляєте робити?
3.            Чи любите ви грати з людьми, гуляти?
4.            Чи подобається вам, коли вас миють?
5.            Чи вмієте ви плавати?
    Потім зберіть і зачитайте описи дітей. Учні мають відгадати, про яку хатню тварину йдеться в певному випадку.





УРОК  Навчальний проект. Як живуть  мурашки? 14 02 1А   ПРИРОДОЗНАВСРВО
Мета: ознайомити учнів з життям мурашок; повторити істотні ознаки комах; розвивати вміння аналізувати й узагальнювати; виховувати любов до природи.
                                                                            ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку
—           Відгадайте загадку.
• Прийшли робітники без сокир,
   побудували будинок без кутів. (Мурахи і мурашник)
—           Сьогодні ми дослідимо, як живуть лісові мурашки.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.            Робота за малюнком
—           Укажіть на малюнку частини тіла мурашки.
1)            Груди.
2)            Черевце.
3)            Голова.

—           На голові у мурашок є вусики. Своїми вусиками-антенами вони не лише сприймають звуки і запахи, але і передають одне одному певні відомості.
2.            Як живуть лісові мурашки?
1)            Поетична хвилинка. .

За ялиною горбок —
Півмільйона мурашок
 Працювали день і два...
Листя, голки і трава
Полягали у будівлю.
Той загал зробив покрівлю.
Можна звати дім комашник,
А інакше він — ... (мурашник).
Жив на світі цар Мурах,
І цариця Мухариця,
І царівна Мухарівна.
Ох-ох! Ах-ах!
Як багато в тому царстві
У мурашнику мурах!
Там такі мурашні нори,
Що ведуть в льохи й комори,
А в коморах є усе —
Хто де звідки принесе.
Ти не віриш? Ну й нехай:
У мурашки поспитай!

2)            Робота за підручником (с. 58).
-  Скільки мурах мешкає у мурашнику?
- Що тягнуть мурашки до свого мурашника?
-  Чим живляться мурашки?
-  Як мурашки визначають дорогу до мурашника?
-  Як вони відрізняють своїх мурашок від чужих?
-  Поміркуйте, яку користь мурашки приносять лісу?
-  Чому мурашок називають санітарами лісу?
-  Запам’ятайте! Мурашники руйнувати не можна!
3. Фізкультхвилинка
ІV.  Узагальнення й систематизація отриманих знань
1.            Тестування
1)            Як живуть мурашки?
а) Сім’ями; б) поодинці; в) парами.
2)            Мурашок називають:
а) шкідники лісу;
б) друзі лісу;
в) санітари лісу.
3)            Мурашки спілкуються за допомогою:
4)            а) лапок; б) очей; в) вусиків.
2.            Народна мудрість
1)            Робота над прислів’ями.
- Про які риси мурашок сказано в цих прислів’ях?
•             Мурашка слабка, але камінь рушить.
•             Мала мурашка тілом, та велика справою.
•             Мурашка мурашці рада,
•             Мурашки спільно і лева долають.
2)            Ознайомлення з народною прикметою.
Якщо мурашки сильно клопочуться біля мурашника — буде тепла погода, а якщо ховаються — буде дощ.
3.            Читання оповідання
ЯК ТОЛЯ ДОПОМАГАВ МУРАШКАМ
   У вихідний день Толя з батьком пішли до лісу. Невдовзі вони зупи¬нилися біля мурашника, розворушеного якоюсь недоброю людиною. Му¬рашки ремонтували своє місто, метушливо таскаючи будівельний мате¬ріал. Толя довго спостерігав за роботою лісних трудівників, а потім став збирати хвоїнки, сухе листя та травинки. Батько зацікавлено спитав:
- Що це ти робиш, Толю?
   Толя відповів:
- Ти подивися, як важко мурашкам матеріал до мурашника носити. В них же немає ані машин, ані залізниці, все самі тягнуть. Треба їм до¬помогти, — взявши зібрані травинки, коріння, листя, він підійшов до мурашника та обережно поклав коло нього в деяких місцях. Мурашки зразу почали перетягувати в мурашник все, що приніс Толя.
- Чи доводилося вам допомагати тваринам чи рослинам? Розкажіть.
 V.   Підсумок уроку
-  Що нового ви сьогодні дізналися?
-  Чим живляться мурашки?
-  Чому ліс здоровий і чистий там, де є мурашники? (Мурашки ря¬тують ліс, знищуючи гусінь і шкідливих комах.)
 - Як потрібно берегти мурашок? (Не можна руйнувати мураш¬ники.)





 2601     УРОК Природознавства
Тема. Дикі та свійські тварини
Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати спосте¬режливість,увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
ХІД УРОКУ
І.  Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
—           Яких тварин ми можемо зустріти на лісовій галявинці?
—           Як називають тварин, які живуть у лісі?
—           Як називають тварин, які живуть поруч із людиною?
—           Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про життя диких і свійських тварин.
ІІІ.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.            Робота за підручником (с. 54-55)
►► Читання статті підручника вчителем (с. 54)
—           Пригадайте, які тварини живуть у дикій природі, а яких розво¬дять люди.
—           Як називають тварин, які живуть у природі і самі собі шукають їжу?
—Як називають тварин, яких утримують люди, годують їх, будують для них житло, піклуються про потомство?
—           Розгляньте фото на картці.
—           Назвіть зображених тварин.
—           Які з тварин дикі? (Покладіть зелені кружечки.)
—           Які тварини свійські? (Покладіть сині кружечки.)
—           Назвіть диких тварин.
—           Назвіть свійських тварин.
—           Що вам відомо про цих тварин?
—           Розгляньте фото на с. 55.
—           Що на них зображено?
—           Що людина отримує від свійських тварин? Покажіть стрілками з кольорового паперу.
—           Чому всі свійські тварини приносять велику користь людям?
►► Робота в парах
—           Складіть разом із сусідом по парті розповідь про те, як люди до¬глядають за свійськими тваринами.
2.            Робота над загадкою
—           Відгадайте загадку.
• Попелясто-зозулястий,
Забіяка він горластий
З червоною бородою...
Йде поважною ходою,
Носить гордо співунець
На голові гребінець.
—           Що вам допомогло відгадати загадку?
—           Яких ще свійських птахів ви знаєте?
3.  Фізкультхвилинка
ІV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1.            Робота за малюнками
—           Розгляньте малюнки. Назвіть дорослих тварин та їх дитинчат. (Ведмідь, ведмедиця, ведмежа; білка, білченя; кабан, свиня, порося; за¬єць, зайчиха, зайченя; корова, теля; курка, курча; свиня, порося.)
—           Що спільного у ведмедя, білки, зайця? (Це дикі тварини, адже вони самі добувають собі їжу, знаходять або будують собі житло, пі¬клуються про своє потомство.)
—           Чим відрізняються від диких тварин корова, курка, свиня? (Ці тварини живуть поряд із людиною, вона піклується про їх живлення, житло, здоров’я.)
—           Як назвати одним словом цих тварин? (Це свійські тварини.)
—           Яких ще свійських тварин ви знаєте?
На дошці — малюнки із зображенням тварин: миша, собака, кішка, півень, качка.
—           Яка тварина тут «зайва»? Поясніть чому. (Миша — не свійська тварина, оскільки вона не приносить користі людині.)
—           Розкажіть, яку користь приносять свійські тварини.
2.  Робота над загадками
—           Сама строката, їсть зелене, дає біле. (Корова)
—           Хто не пряде, не тче, а людей одягає? (Баран, вівця)
—           У кого роги довші за хвіст? (Коза)
—           Хвіст гачком, ніс п’ятачком. (Свиня)
—           Як можна назвати всіх цих тварин? (Свійські тварини)
3.   Гра «Поєднай у пари»
—           З’єднайте назви свійських тварин і те, що від них отримує лю¬дина.
Корова                яйця
кури     молоко, сир, масло
вівці                  мед
бджоли               шерсть
V. Підсумок уроку
—           Що нового ви дізналися на уроці?
—           Яких тварин називають свійськими?
—           Яких тварин називають дикими?
—           Назвіть диких тварин нашого краю.
—           Назвіть свійських тварин нашого краю.

-           Як люди доглядають за свійськими тваринами?






Немає коментарів:

Дописати коментар