суботу, 21 січня 2017 р.

Задачі на знаходження суми й остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Вимірювання довжини сторін многокутника. Побудова чотирикутника за зразком. (1клас)

Тема: Задачі на знаходження суми і остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Вимірювання довжини сторін многокутника. Побудова чотирикутника за зразком. 1 клас.

Мета: Формувати поняття про натуральне число, про структуру простої задачі та поняття геометричної фігури. Розвивати вміння працювати самостійно, організовувати своє робоче місце. Заохочувати дітей до співробітництва.
Обладнання: картки з предметними.малюнками (написами) пунктів плану, планшети для зворотнього зв'язку; перфопапки «ялинки», малюнки звірят-учнів лісової школи, набір чайників з прикладами, сніжинки з назвами складових задачі, малюнок казкового замку, лічильний матеріал, ялинка, іграшки.

І. Етап орієнтації

Розумова розминка.
-            Скільки пір року? (Чотири)
-            Яка зараз пора року? (Зима)
-            Скільки зимових місяців? (Три)
-             Назвіть їх. (Грудень, січень, лютий)
-            Про який місяць іде мова, що він є одночасно і початком і кінцем року? (Грудень)
-              Чому ви так думаєте? (Тому, що він зиму починає, а рік закінчує)
-              Які зимові свята ви знаєте? (Новий рік, свято святого Миколая, святвечір, Різдво, Меланки, Василя, Водохреща).
II. Етап визначення мети
-              Так, і на всіх цих святах була присутня гостя - чарівна ялинка. Є вона і в нас. Але їй уже час на відпочинок. Та й Дід Мороз хоче вже вирушати у свою снігову країну. Тож давайте допоможемо старенькому зняти з гілочок ялинки іграшки і скласти йому в торбу Одночасно покажемо дідусеві, що ми вміємо робити. Виконаємо завдання - покладемо іграшку в мішок.
III. Етап проектування
-А які завдання і в якому порядку ми будемо їх виконувати, ви виберете самі.


Усний рахунок
Робота в парах
Математ. диктант
Запитання- відповідь
Гра «Чаювання»
Фізкульт- хвилинка
Цікаві завдання
Розв'язування задач
Геометричні матеріали
Практична робота

IV. Етап організації виконання плану діяльності

1.             Усний рахунок (Робота з планшетами).
-            А зараз завдання на уважність: я назву ряд чисел. Одне число в цьому ряді пропущене. Здогадайтесь, яке?
1,2,3,5,6;                      10,8,7,6.
-              Я називаю числа. Два числа переставлені місцями. Здогадайтесь, які? Запишіть їх правильно.
2,              3, 4, 6, 5, 7;          4, 5, 7, 6, 8.
-           Яке число стоїть між числами 2 і 4, 8 і 10?
-           Яке число є попереднім до числа 5, 8?
-           Яке число є наступним відносно числа 6, 9?
-            (ЗНІМАЄМО ПЕРШУ ІГРАШКУ)
2.           Робота в парах (перфопапки)
-             А зараз візьміть ялиночки, покладіть їх на середині парти і спробуйте разом визначити, які ліхтарики загубилися? Засвітіть вогні ялинок востаннє. (Перевірка)
(ЗНІМАЄМО ДРУГУ ІГРАШКУ)
3.           Математичний диктант.
А зараз перевіримо, чи вмієте ви відгадувати загадки і правильно записувати цифри. Відкрийте, будь ласка, зошити, покладіть їх перед собою під нахилом. Візьміть ручки, відрахуйте від останнього запису вниз 4 клітинки і поставте крапку.
1. Йшли цифри до вас через поле,
там стерня їм ноги коле.
То ж під ноги слід дивиться,
 стерня, мов цифра... (одиниця).
2. Я загадку вам несу,
чи то цифру, чи косу.
Зрозуміло, мабуть, всім,
 що коса - то цифра... (сім)
3. Хтось поставив рогачі
виймати горщики з печі.
Ми в цю казку не повірим,
 бо рогачі - то лиш ...(чотири)
4. Із зернини виглянув росток.
 І цифра вийшла для діток,
зерна цього ніхто не їсть,
 бо це звичайна цифра... (шість)
5. Хтось гачок закинув в річку,
ловить рибку невеличку.
 Відгадаємо загадку
 і впізнаємо...(дев'ятку)
6. Вигнув шию гарний лебідь,
 хоче він полинуть в небо.
 Та у нього крил нема,
 бо це не лебідь - а цифра... (два)
 7. Вертоліт чомусь не може
 в небеса себе піднять.
 Це тому, що дуже схожий
 вертоліт на цифру... (п'ять)
8. Виламаю гілку з бука
 і зроблю міцного лука.
 Нехай стрілу несуть вітри,
 а нам залишать цифру... (три)
 9. Хто це закотив до нас
 бабу снігову у клас.
Була баба на узліссі,
 а для нас - це цифра... (вісім)
10. Дорогих гостей стрічаєм,
 бублики несем до чаю.
 Їх багато на столі, дуже схожі на ... (нулі).
-    Зачитайте ряд цифр, які ви записали.
-    1,7, 4, 6, 9, 2, 5,3, 8, 0.
-    Запишіть ці цифри у порядку зростання.
-     0,1,2,3,4,5,6, 7, 8, 9.
-    Зачитайте.
(ЗНІМАЄМО ТРЕТЮ ІГРАШКУ)

Фізхвилинка.
1, 2 - всі пірнають,
3,4- виринають,
5, 6 - на воді кріпнуть крильця молоді.
7, 8 - що є сили всі до берега попливли.
9, 10 - розгорнулись, обтрусились, потягнулись.
4.            Гра «Запитання - відповідь» (творче завдання).
-             Підготуйте по одному запитанню своїм товаришам, щоб первірити, чи знаєте ви таблиці додавання і віднімання.
(ЗНІМАЄМО ЧЕТВЕРТУ ІГРАШКУ)

5.           Розв'язування прикладів. Гра «Чаювання»
-            А зараз лісові звірята, які прийшли помилуватися лісовою красунею, запрошують вас на чай, але от лихо: чайників лише три, а кришечок набагато більше. Давайте розв'яжемо приклади на чайниках і підберемо потрібну кришечку.
567 123      89 10
2+4    7-4            5+4
(ЗНІМАЄМО П'ЯТУ ІГРАШКУ)
6.           Порівняння чисел, чисел і виразів. Завдання учнів лісової школи (Диференціація).
-               Ви допомогли звірятам, і вони гостинно відчиняють двері своїх домівок. Вам тільки потрібно вирішити, до кого ви підете в гості, і виконайте в зошитах те завдання, яке вони вам пропонують.
Завдання Зайчика: 4*7;  6*6;   9*8; 3*5.
Завдання Лисички: 5 * 8 ;        4 * 6 ;            9 * 7+2 ;   3 * 8-1.
Завдання Ведмедика: 2 * 6-4;  8 * 3+3;         5 * 9-1 ;  10*7+2.
-              Перевіримо, як ви виконали ці завдання.
(ЗНІМАЄМО ШОСТУ, СЬОМУ І ВОСЬМУ ІГРАШКИ)

Фізхвилинка
Один, два - дерева, три, чотири- вийшли звірі, п'ять, шість - пада лист, сім, вісім - птахи в лісі, дев'ять, десять - це сунички підняли червоні личка.
7. Розв'язування задач
а)     - На які арифметичні дії бувають задачі?
(Додавання і віднімання)
-                            З яких частин складається задача? (Умова, запитання, розв'язання, відповідь)
-                           Скільки чисел повинно бути в умові задачі? (2)
-                            З якого слова частіше починається запитання задачі? (Скільки)
б)    Задача № 1 (с. 57).
-                         Розгляньте малюнок. Про що будемо складати задачу? (Про кульки.)
-            Складіть умову задачі, використовуючи малюнок і слова, записані над ним. (Було 9 кульок. Розбилося 3 кульки).
-           Прочитайте запитання. (Скільки залишилось?)
-           Повторіть умову і запитання задачі.
-           Кульок стало більше чи менше? (Менше)
-           Отже, якою дією будемо розв'язувати задачу? (Віднімання)
-           Яке розв'язування задачі? (9-3=6)- запис на дошці і в зошитах.
-           Яка відповідь?
(ЗНІМАЄМО ДЕВ'ЯТУ ІГРАШКУ)

в)    Задача № 3 (с. 57)
- А погляньте, хто до нас завітав у гості? (Клоуни).
-             Розгляньте уважно малюнок , записи на ньому і складіть умову і запитання до задачі. (Було 3 клоуни. Прийшло ще 3. Скільки стало?)
-                 Як розв'яжемо цю задачу? Чому саме дією додавання?
(3+3=6)
-                Запишіть розв'язання задачі на дошці і в зошитах.
-               Яка відповідь? (Стало 6 клоунів). 
(ЗНІМАЄМО ДЕСЯТУ ІГРАШКУ) 

8. Геометричний матеріал.
а)      Робота за малюнком.
-                  Що вам нагадує цей малюнок? (Казковий замок)
-                  З чого його побудували? (З геометричних фігур)
-                  З яких саме? (Трикутники, квадрати, кружечки)
-                  Скільки трикутників, квадратів, кружечків?
-                         Чого найбільше? (Найменше?)
-                         (ЗНІМАЄМО ОДИНАДЦЯТУ ІГРАШКУ)
б)      № 4 - Вимірювання довжини сторін многокутника.
-                  Які геометричні фігури зображені? (Фігура жовтого кольору - трикутник. Фігура рожевого кольору - чотирикутник.
-                   Фігура голубого кольору - чотирикутник)
Що ми можемо сказати про довжини прямокутників'? (Довжина рожевого чотирикутника коротша, а голубого - моиши).
І Цо ми можемо сказати про їх ширину? (Рожевий прямокутник ширший, а голубий - вужчий). Виміряйте довжини сторін чотирикутників: дівчатка - рожевого (2см і Зсм), чііоіічики - голубого (1см і 5см). Накресліть один із чотирикутників у себе в зошиті.
(ЗНІМАЄМО ДВАНАДЦЯТУ ІГРАШКУ)

9. Практична робота з паличками. Взаємоперевірка.
1в. - Візьміть стільки паличок, скільки пір року, і викладіть з них геометричну фігуру (чотирикутник).
2в. - Візьміть стільки паличок, скільки зимових місяців, і викладіть з них геометричну фігуру (трикутник).
-            Чому ваш товариш виклав саме цю фігуру?
(ЗНІМАЄМО ТРИНАДЦЯТУ ІГРАШКУ)

V. Заключний етап
-              Сподобався вам урок? Розгляньте на дошці обличчя хлопчиків і на своїх планшетах напишіть порядковий номер того, чий настрій відповідає вашому (Радість-1, злість-2, спокій-3, сум-4, здивування-5).

-            Урок закінчено. Дякую за роботу.

Немає коментарів:

Дописати коментар