Тема: Задачі на знаходження суми і
остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Вимірювання довжини
сторін многокутника. Побудова чотирикутника за зразком. 1 клас.
Мета: Формувати поняття про
натуральне число, про структуру простої задачі та поняття геометричної фігури.
Розвивати вміння працювати самостійно, організовувати своє робоче місце.
Заохочувати дітей до співробітництва.
Обладнання: картки з
предметними.малюнками (написами) пунктів плану, планшети для зворотнього
зв'язку; перфопапки «ялинки», малюнки звірят-учнів лісової школи, набір
чайників з прикладами, сніжинки з назвами складових задачі, малюнок казкового
замку, лічильний матеріал, ялинка, іграшки.
Розумова розминка.
-
Скільки пір року? (Чотири)
-
Яка зараз пора року? (Зима)
-
Скільки зимових місяців? (Три)
-
Назвіть їх. (Грудень, січень, лютий)
-
Про який місяць іде мова, що він є одночасно і
початком і кінцем року? (Грудень)
-
Чому ви так думаєте? (Тому, що він зиму починає, а рік
закінчує)
-
Які зимові свята ви знаєте? (Новий рік, свято святого
Миколая, святвечір, Різдво, Меланки, Василя, Водохреща).
-
Так, і на всіх цих святах була присутня гостя -
чарівна ялинка. Є вона і в нас. Але їй уже час на відпочинок. Та й Дід Мороз
хоче вже вирушати у свою снігову країну. Тож давайте допоможемо старенькому
зняти з гілочок ялинки іграшки і скласти йому в торбу Одночасно покажемо
дідусеві, що ми вміємо робити. Виконаємо завдання - покладемо іграшку в мішок.
-А які завдання і в якому порядку ми будемо їх
виконувати, ви виберете самі.
Усний рахунок
|
Робота в парах
|
Математ. диктант
|
Запитання- відповідь
|
Гра «Чаювання»
|
Фізкульт-
хвилинка
|
Цікаві
завдання
|
Розв'язування задач
|
Геометричні матеріали
|
Практична робота
|
1.
Усний рахунок (Робота з планшетами).
-
А зараз завдання на уважність: я назву ряд чисел. Одне
число в цьому ряді пропущене. Здогадайтесь, яке?
1,2,3,5,6; 10,8,7,6.
-
Я називаю числа. Два числа переставлені місцями.
Здогадайтесь, які? Запишіть їх правильно.
2,
3, 4, 6, 5, 7; 4,
5, 7, 6, 8.
-
Яке число стоїть між числами 2 і 4, 8 і 10?
-
Яке число є попереднім до числа 5, 8?
-
Яке число є наступним відносно числа 6, 9?
-
(ЗНІМАЄМО ПЕРШУ
ІГРАШКУ)
2.
Робота в парах (перфопапки)
-
А зараз візьміть ялиночки, покладіть їх на середині
парти і спробуйте разом визначити, які ліхтарики загубилися? Засвітіть вогні
ялинок востаннє. (Перевірка)
(ЗНІМАЄМО ДРУГУ ІГРАШКУ)
3.
Математичний диктант.
А зараз перевіримо, чи вмієте ви відгадувати загадки і
правильно записувати цифри. Відкрийте, будь ласка, зошити, покладіть їх перед
собою під нахилом. Візьміть ручки, відрахуйте від останнього запису вниз 4
клітинки і поставте крапку.
1. Йшли цифри до вас через поле,
там стерня їм ноги коле.
То ж під ноги слід дивиться,
стерня, мов
цифра... (одиниця).
2. Я загадку вам несу,
чи то цифру, чи косу.
Зрозуміло, мабуть, всім,
що коса - то
цифра... (сім)
3. Хтось поставив рогачі
виймати горщики з печі.
Ми в цю казку не повірим,
бо рогачі - то
лиш ...(чотири)
4. Із зернини виглянув росток.
І цифра вийшла
для діток,
зерна цього ніхто не їсть,
бо це звичайна цифра... (шість)
ловить рибку невеличку.
Відгадаємо загадку
і впізнаємо...(дев'ятку)
6. Вигнув шию гарний лебідь,
хоче він
полинуть в небо.
Та у нього крил
нема,
бо це не лебідь
- а цифра... (два)
7. Вертоліт
чомусь не може
в небеса себе
піднять.
Це тому, що
дуже схожий
вертоліт на
цифру... (п'ять)
8. Виламаю гілку з бука
і зроблю
міцного лука.
Нехай стрілу
несуть вітри,
а нам залишать
цифру... (три)
9. Хто це
закотив до нас
бабу снігову у
клас.
Була баба на узліссі,
а для нас - це
цифра... (вісім)
10. Дорогих гостей стрічаєм,
бублики несем
до чаю.
Їх багато
на столі, дуже схожі на ... (нулі).
-
Зачитайте ряд цифр, які ви записали.
-
1,7, 4, 6, 9, 2, 5,3, 8, 0.
-
Запишіть ці цифри у порядку зростання.
-
0,1,2,3,4,5,6,
7, 8, 9.
-
Зачитайте.
(ЗНІМАЄМО ТРЕТЮ ІГРАШКУ)
Фізхвилинка.
1, 2 - всі пірнають,
3,4- виринають,
5, 6 - на воді кріпнуть крильця молоді.
7, 8 - що є сили всі до берега попливли.
9, 10 - розгорнулись, обтрусились, потягнулись.
4.
Гра «Запитання - відповідь» (творче завдання).
-
Підготуйте по одному запитанню своїм товаришам, щоб
первірити, чи знаєте ви таблиці додавання і віднімання.
(ЗНІМАЄМО ЧЕТВЕРТУ ІГРАШКУ)
5.
Розв'язування прикладів. Гра
«Чаювання»
-
А зараз лісові звірята, які прийшли помилуватися
лісовою красунею, запрошують вас на чай, але от лихо: чайників лише три, а
кришечок набагато більше. Давайте розв'яжемо приклади на чайниках і підберемо
потрібну кришечку.
567 123 89 10
2+4 7-4 5+4
(ЗНІМАЄМО П'ЯТУ ІГРАШКУ)
6.
Порівняння чисел, чисел і
виразів. Завдання учнів лісової школи
(Диференціація).
-
Ви допомогли звірятам, і вони гостинно відчиняють
двері своїх домівок. Вам тільки потрібно вирішити, до кого ви підете в гості, і
виконайте в зошитах те завдання, яке вони вам пропонують.
Завдання Зайчика: 4*7; 6*6; 9*8; 3*5.
Завдання Лисички: 5 * 8 ; 4 * 6 ; 9 * 7+2 ; 3 * 8-1.
Завдання Ведмедика: 2 * 6-4; 8 * 3+3; 5 * 9-1 ; 10*7+2.
-
Перевіримо, як ви виконали ці завдання.
(ЗНІМАЄМО ШОСТУ, СЬОМУ І ВОСЬМУ ІГРАШКИ)
Фізхвилинка
Один, два - дерева, три, чотири- вийшли звірі, п'ять,
шість - пада лист, сім, вісім - птахи в лісі, дев'ять, десять - це сунички
підняли червоні личка.
7. Розв'язування задач
а) - На які арифметичні дії бувають задачі?
(Додавання і віднімання)
-
З яких частин складається задача? (Умова, запитання,
розв'язання, відповідь)
-
Скільки чисел повинно бути в умові задачі? (2)
-
З якого слова частіше починається запитання задачі?
(Скільки)
б) Задача № 1 (с. 57).
-
Розгляньте малюнок. Про що будемо складати задачу?
(Про кульки.)
-
Складіть умову задачі, використовуючи малюнок і слова,
записані над ним. (Було 9 кульок. Розбилося 3 кульки).
-
Прочитайте запитання. (Скільки залишилось?)
-
Повторіть умову і запитання задачі.
-
Кульок стало більше чи менше? (Менше)
-
Отже, якою дією будемо розв'язувати задачу?
(Віднімання)
-
Яке розв'язування задачі? (9-3=6)- запис на дошці і в
зошитах.
-
Яка відповідь?
(ЗНІМАЄМО ДЕВ'ЯТУ ІГРАШКУ)
в) Задача № 3 (с. 57)
- А погляньте, хто до нас завітав у гості? (Клоуни).
-
Розгляньте уважно малюнок , записи на ньому і складіть
умову і запитання до задачі. (Було 3 клоуни. Прийшло ще 3. Скільки стало?)
-
Як розв'яжемо цю задачу? Чому саме дією додавання?
(3+3=6)
-
Запишіть розв'язання задачі на дошці і в зошитах.
-
Яка відповідь? (Стало 6 клоунів).
(ЗНІМАЄМО ДЕСЯТУ
ІГРАШКУ)
8. Геометричний матеріал.
а) Робота за малюнком.
-
Що вам нагадує цей малюнок? (Казковий замок)
-
З чого його побудували? (З геометричних фігур)
-
З яких саме? (Трикутники, квадрати, кружечки)
-
Скільки трикутників, квадратів, кружечків?
-
Чого найбільше? (Найменше?)
-
(ЗНІМАЄМО ОДИНАДЦЯТУ ІГРАШКУ)
б) № 4 - Вимірювання довжини сторін
многокутника.
-
Які геометричні фігури зображені? (Фігура жовтого
кольору - трикутник. Фігура рожевого кольору - чотирикутник.
-
Фігура голубого
кольору - чотирикутник)
Що ми
можемо сказати про довжини прямокутників'? (Довжина рожевого чотирикутника
коротша, а голубого - моиши).
І Цо ми можемо сказати про їх ширину? (Рожевий
прямокутник ширший, а голубий - вужчий). Виміряйте довжини сторін чотирикутників: дівчатка - рожевого (2см і Зсм), чііоіічики
- голубого (1см і 5см). Накресліть один із чотирикутників у себе в зошиті.
(ЗНІМАЄМО ДВАНАДЦЯТУ ІГРАШКУ)
9. Практична робота з паличками. Взаємоперевірка.
1в. -
Візьміть стільки паличок, скільки пір року, і викладіть з них геометричну
фігуру (чотирикутник).
2в. - Візьміть стільки паличок, скільки зимових
місяців, і викладіть з них геометричну фігуру (трикутник).
-
Чому ваш товариш виклав саме цю фігуру?
(ЗНІМАЄМО ТРИНАДЦЯТУ ІГРАШКУ)
V. Заключний
етап
-
Сподобався вам урок? Розгляньте на дошці обличчя
хлопчиків і на своїх планшетах напишіть порядковий номер того, чий настрій
відповідає вашому (Радість-1, злість-2, спокій-3, сум-4, здивування-5).
-
Урок закінчено. Дякую за роботу.
Немає коментарів:
Дописати коментар