пʼятницю, 11 листопада 2016 р.

Творчі і пошукові вправи з української мови


1. Дослідницька робота «З чого складається книга»
-          Про що може розповісти обкладинка?
-          А для чого потрібен зміст?
2. Гра «Пошук»
     1 група. Дослідіть походження слова апельсин.
     2 група. Дослідіть походження слова супутник.
     3 група. Вивчіть утворення слова щодня.
3. Творча робота
     1 група. Що таке текст?
     2 група. Які ознаки тексту?
     3 група. Назвіть зразки висловів, які не можна вважати текстом.
     4 група. Складіть коротку розповідь про іграшки.
4. Колективна пошукова робота
     1. Самостійне ознайомлення з текстом вправи.
          Обговорення за змістом.
     2. Колективне виконання вправи.
5. Прес-конференція
-          Про що ми сьогодні говорили на уроці?
-          Що нового ви дізнались?
-          Хто добре розібрався в новому матеріалі?
6. Аналітико-синтетична робота

   Заповніть пропуски, записавши характерні ознаки однорідних членів речення.
Однорідні члени речення
  1. __________________ (відповідають на одне питання).
  2. __________________ (зв’язані з одним словом).
  3. __________________ (є однаковими членами речення).
  4. __________________ (належать до однієї частини мови).
7. Робота у парах за вправою
  Вчитель виконує роль консультанта, до якого можна звернутися в разі виникнення утруднень. Пізніше вчитель може передати свої повноваження учневі (або парі), який першим правильно виконав завдання.
8. Творча робота
   Розставте розділові знаки у приказках.
  • Тричі виміряй а раз відріж.
  • Хліб та вода то козацька їда.
  • Хороше та не наше.
  • І стид говорить і гріх потаїть.
9. Проблемна робота
- Чи можна вважати залежні слова однорідними членами речення. Зробіть висновок.
10. Творча робота. (з дошки)
   У саду дозріли яблука груші сливи абрикоси
-          Вставте потрібні розділові знаки. Поясніть їх використання.
-          Поширте речення.
11. Гра «Одна хвилина»
   Клас об’єднується у групи. Група отримує картку і впродовж 1 хвилини складає зв’язну розповідь.
   Орієнтовні питання:
1)      Що таке однорідні члени речення?
2)      Які бувають знаки при однорідних членах речення?
3)      Чи впливають сполучники на розділові знаки при однорідних членах речення? Чому?
12. Пошукова робота
   Результати роботи за вправою обговорити у групах і представити на дошці у вигляді схеми речення.
1 група.                що?                          що робили?
                        
                              як?                                  що?

                                                                     яку?

2 група.                що?                            що робить?
 

                         які? які?                       де? де? де?

3 група.         що робить?             що? що?              що робить?
        
                                                                                         як?
13. Пояснювальний диктант
   Записавши  речення, поясніть розділові знаки.
14. Аналітичне завдання
   Вправа 98 (1) – самостійно.
-          Поставте питання своєму сусідові.
Завдання 98 (2) – колективно.
-          Чи завжди іменник позначає конкретний предмет, який можна взяти до рук?
15. Гра «Знавці»
   За матеріалом вправи 100.
   Вибрати один з іменників і розібрати його за зразком.
   Вислухати кількох учнів, а потім колективно розібрати одне із слів.
16. Вибіркова робота за варіантами
                 1 варіант – виписати займенники з 1 речення.
                 2 варіант – виписати займенники з 2, 3, 4 речення.
                 3 варіант – виписати займенники з 5, 6, 7 речення.
17. Робота із словником і словниковим словом
   1 група працює з етимологічним словником, а 2 група – з тлумачним словником (гардероб).
18. «Допоможи Незнайку»
- Виправте помилки:
                                 До його, до її, з їм, з їми.
19. Гра «Плюс і мінус»
    Діти показують «+», якщо прикметник м’якої групи, «-», якщо твердої.
Синя, сумний, давнє, спіла, раннє, літня.
20. Гра «Що? Де? Коли?» за запитаннями
1)      Від чого залежить правопис відмінкових закінчень прикметників?
2)      Розкажіть про правопис суфіксів –ськ, -зьк, -цьк. Наведіть приклади.
3)      Поставте подані прикметники в орудному, давальному і місцевому відмінках. Поясніть правопис слів домашній, синє.
4)      Визначте відмінок: на добрій землі, при гомінкій долині, в захмареній сині, довірливій доні.
5)      Розкажіть про форму називного відмінка множини.
21. Гра «Знайди і поясни»
       -   Знайдіть відомі вам частини мови:
               дивлюсь, гра, зимовий, у, і, вісім, під, але, другий.
       -   Які слова викликали у вас утруднення? Чому?

Немає коментарів:

Дописати коментар