четвер, 4 листопада 2021 р.

Гіперактивна дитина

 


 «Вони абсолютно некеровані», «За ними неможливо встежити», «Такі непосидючі, ніколи не завершують розпочату справу!» ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– саме так говорять про дітей, які не можуть зосередитися на поясненнях вчителя, довго втримати увагу на завданні та спокійно відсидіти весь урок. Дуже довго таких учнів намагалися карати, виправляти, навіть не помічати, але все марно… І не дивно, адже така поведінка часто не має нічого спільного з поганим вихованням чи темпераментом, вірогідно, дитина має розлади з дефіцитом уваги та гіперактивністю (РДУГ).
   Цей синдром має три основних симптома:
 Неуважність чи неспроможність сконцентруватися на тій чи іншій діяльності.
 Гіперактивність ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– надмірна рухомість.
 Імпульсивність.
   Ці симптоми помітно впливають на рівень успішності дитини у навчанні. Якщо такі учні не отримуватимуть достатньо уваги, то підсумок передбачуваний ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– відсутність необхідних знань та, як наслідок, погані оцінки.

  Проте працювати з дітьми, що мають діагноз РДУГ, цілком можливо, потрібно лише враховувати деякі особливості їхньої поведінки. І ви побачите, що насправді впоратися з гіперактивними дітьми не так вже й складно!

Рекомендації вчителю по роботі з гіперактивними дітьми:
1. Обов'язково оцінювати хорошу поведінку та успіхи в навчанні, хвалити дитину, якщо він успішно впорався навіть з невеликим завданням.
2. Зменшити робоче навантаження, в порівнянні з іншими дітьми.
3. Ділити роботу на більш короткі, але більш часті періоди. Використовувати фізкультхвилинки.
4. У класі бажано мати мінімальну кількість відволікаючих предметів (картин, стендів).
5. Знизити вимоги до акуратності на початку роботи, щоб сформувати відчуття успіху. Створювати ситуацію успіху, в якій дитина мала б можливість проявити свої сильні сторони. Треба навчити його краще їх використати, щоб компенсувати порушені функції за рахунок здорових.
Нехай він стане відмінним експертом по окремих областях знань.
6. Посадити дитини під час заняття, по можливості, поряд з дорослим. Оптимальне місце для гіперактивного дитини - в центрі класу, навпаки дошки, він завжди повинен перебувати перед очима вчителя. Йому повинна бути надана можливість швидко звертатися до вчителя за допомогою у випадках труднощів.
7. Використовувати фізичний контакт (погладжування, дотику) в якості заохочення і зняття напруги.
8. Направляти зайву енергію гіперактивних дітей в корисне русло: під час уроку просити їх допомогти - вимити дошку, роздати папір і т.д.
9. На певний відрізок часу давати лише одне завдання. Якщо має велике завдання, то його треба пропонувати у вигляді послідовних частин, і періодично контролювати хід роботи над кожною частиною, вносячи необхідні корективи.
10. Давати завдання відповідно з робочим темпом і здібностями учня. Важливо уникати пред'явлення завищених або занижених вимог.
11.Учіть висловлювати свої емоції.
12. Домовлятися з дитиною заздалегідь про тих чи інших діях.
13. Давати короткі і чіткі інструкції (не більше 10 слів).
14. Використовувати гнучку систему заохочень і покарання.
15. Заохочувати дитину відразу ж, не відкладаючи на майбутнє.
16. Надавати дитині можливість вибору, коли це необхідно.
17. Роботу з гіперактивним дитиною будувати індивідуально, при цьому основну увагу приділяти отвлекаемости і слабку організацію діяльності.
18. По можливості ігнорувати викликають вчинки дитини з синдромом дефіциту уваги.
19. Під час уроку обмежити до мінімуму відволікаючі чинники. Цьому може сприяти, зокрема, оптимальний вибір місця за партою для гіперактивного дитини - у центрі класу навпроти дошки.
20. Надавати дитині можливість швидко звертатися за допомогою до вчителя у випадках труднощі.
21. Навчальні заняття будувати за чітко розпланованого, стереотипному розпорядку.
22. Навчити гіперактивного дитину користуватися спеціальним щоденником або календарем.
23. Завдання, запропоновані на уроці, писати на дошці.
24. Вводити проблемне навчання, підвищувати мотивацію учнів, використовувати в процесі навчання елементи гри, змагання. Більше давати творчих, розвиваючих завдань і навпаки, уникати монотонної діяльності. Рекомендується часта зміна завдань з невеликим числом питань.
25. Спільно з психологами допомагати дитині адаптуватися в умовах школи і класному колективі - розвивати навички роботи в школі, навчати необхідним соціальним нормам і навичкам спілкування.
26. Дотик є сильним стимулятором для формування поведінки і розвитку навичок навчання. Доторкніться до плеча дитини, погладьте його по голові, візьміть за руку ...
27. При розмові з дитиною опускатися на рівень його очей, дивитися йому в очі, взяти за руки.
28. Запам'ятати, гіперактивність - це не поведінкова проблема, не результат поганого виховання, а медичний і нейропсихологический діагноз. Проблему гіперактивності неможливо вирішити вольовими зусиллями, авторитарними вказівками і переконаннями.
Детальніше дивитися тут: http://znvk67.zp.ua/osoblivosti-roboti-z-giperaktivnimi-ditmi
Подивитися можна тут:


Немає коментарів:

Дописати коментар