Тема: Чергування звуків [о], [е] з
[і] в іменниках жіночо. -о та чоловічого роду. 4 клас.
Мета: Познайомити з чергуванням
голосних звуків в іменниках жіночого і чоловічого роду, що в початковій фори І
мають нульове закінчення. Розвивати мову, використовуючи правильні форми слів у
зв'язкуізі зміною відмінків, розвивати спостережливість, уважність. Виховувати
любов до мови
Перевірка домашнього завдання.
Зачитування іменників, в яких зі зміною форми словавідбувається зміна кінцевого приголосного основи (вправа 137)
Сьогодні
ми продовжимо розглядати можливі чергування в корені іменників при
їх відмінюванні. Дізнаємось, які голосні звуки можуть чергуватися. Це нам потрібно для того, щоб правильно говорити і грамотно писати.
1.Каліграфічна хвилинка
|
2. Новий
матеріал
|
3. Правило
|
4. Вибіркова робота
|
5.Фізхвилинка
|
6. Творча
робота
|
7. Робота в
групах
|
8. Робота в парах
|
9. Самостійна робота
|
10. Оцінки
|
11. Підсумок
|
12. Д/з
|
IV. Етап
організації виконання плану діяльності
1.
Каліграфічна хвилинка.
Чч Черга, черговий, чергування.
-
Визначте корінь у словах. Як ми можемо назвати ці
слова?
2.
Спостереження за мовним
матеріалом вправи 138.
-
Випишіть виділені слова парами.
-
Записані слова спільнокореневі чи це форми одного і
того ж слова?
-
Чим різняться слова у кожній парі?
-
Зробіть висновок.
3.
Ознайомлення з правилом на
с. 70.
4.
Вибіркова робота. Вправа
139.
-
Знайдіть і випишіть слова, в яких відбувається (або
може відбуватися)
чергування звуків: 1) (і) з (е), (о); 2) (г), (к), (х)
із (х), (ц), (с).
-
Знайдіть у тексті антоніми.
Фізхвилинка
Творча робота за вправою 141.
-
З поданих слів складіть речення; вкажіть, які звуки
чергуються в іменниках; запишіть за зразком.
-
Визначте за поданими моделями відмінок іменників
жіночого роду, що в початковій формі мають нульове закінчення. Що допомогло вам
це зробити?
6.
Робота в групах.
-
Доберіть по 1 слову жіночого і чоловічого роду з
нульовим закінченням і провідміняйте їх.
-
Підкресліть чергування, якщо воно є.
7.
Робота в парах. Списування
із завданням.
-
У якій формі вжито іменник у дужках?
-
У якому відмінку його треба вжити, щоб зв'язати з
іншими
словами у словосполученні?
-
Поставте іменники у відповідну форму. Прослідкуйте,
які зміни при цьому стануться з ними.
(Перевірка роботи)
8. Самостійна робота.
-
Поставте подані іменники в родовий відмінок. З одним
із слів складіть речення.
1
варіант: кіт, гусінь, міль, юність.
2
варіант: повінь, поміч, річ, сіль.
(Перевірка роботи)
V.
Контрольно-оцішовальний етап
VI.
Заключний етап
1.
Підсумок уроку.
-
Що нового дізналися на уроці?
-
Які ж звуки можуть чергуватися в коренях слів?
2.
Домашнє завдання. Вправа
142.
Поясніть
поділ тексту на абзаци. Знайдіть вирази, вжиті в переносному значенні.
Підкресліть
слова, в яких зі зміною форми слова відбулося чергування голосних у корені.
Немає коментарів:
Дописати коментар